Fri frakt från 500:- ✓ Snabb leverans ✓ 14 Dagar öppet köp ✓

Returinformation

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i obruten förpackning.
Varor som skickas tillbaka skall sändas i samma emballage som det skickades med.
Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan på ytter emballage.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du måste själv bekosta returporto. Kontakta info@rudo.se för returhandlingar. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
Rudo.se (3W gruppen AB) åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
ÅNGERFRIST OCH MEDDELANDE

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Rudo.se (3W gruppen AB) har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, info@rudo.se.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
ordernummer
fakturanummer
titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
ÅTERBETALNING

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar


Stegvis instruktion för retur/återköp:

1:
Skicka E-post till info@rudo.se innehållande,
Namn, Order-nr, orsak till retur/återköp.

2:
Rudo svarar via E-post med returnummer.

3:
Sök upp närmaste DHL-servicepoint ombud.
( http://www.servicepointinrikes.se/HittaSERVICEPOINT/tabid/497/Default.aspx )

4;
Använd samma ytteremballage som varan kom i för retur.
Ange det returnummer du fått via E-post (Steg 2) och skicka varan åter via DHL-servicepoint.
Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng